воскресенье, 30 декабря 2012 г.

«Королева» спорту - легка атлетика

«Королева» спорту - легка атлетика - один з основних і найбільш масових видів спорту, які об'єднують ходьбу і біг на різні дистанції, стрибки в довжину і у висоту, метання диска, списа, молота, штовхання ядра, а також легкоатлетичні багатоборства (десятиборстві, п'ятиборстві та ін.) У спортивній класифікації налічується понад 60 різновидів легкоатлетичних вправ.

Слово «атлетика» давньогрецького походження. У Древній Греції атлетами називали учасників змагань, які змагалися між собою у силі та спритності. Характеристика атлетики як легка була дана на противагу важкої атлетики за видимої «легкості» виконання легкоатлетичних вправ.
Легка атлетика - частина державної системи фізичного виховання. Легкоатлетичні вправи входять в програми фізичного виховання школярів, студентів середніх спеціальних та вищих навчальних закладів, в плани тренувальної роботи у всіх видах спорту, в заняття фізичною культурою трудящих старших віків. Легкоатлетичні секції займають провідне місце в діяльності колективів фізкультури, спортивних клубів, добровільних спортивних товариств.

Разом з тим легка атлетика являє собою науково-педагогічну дисципліну. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, навчання та тренування і ґрунтується на ряді суміжних наук - фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших.

Велика розмаїтість вправ, що відносяться до легкої атлетики, забезпечує її різнобічний вплив на організм людини. Біг, стрибки і метання розвивають витривалість, силу, швидкість, спритність, значно розширюють коло рухових навичок, сприяють розвитку вольових якостей, підвищують функціональні можливості організму, забезпечують високу працездатність. У зв'язку з цим активні заняття легкою атлетикою, зокрема в період навчання у вузі, дозволяють підвищити не тільки рівень спортивних досягнень студентів, а й, що найголовніше, швидше адаптувати їх до майбутньої професійної діяльності.

Курс на розвиток легкої атлетики у вузі, починаючи з навчальних занять, крім оздоровчого та професійно-прикладного призначення, безпосередньо пов'язаний і з розвитком масового спорту серед студентської молоді. Основна перевага легкої атлетики полягає в тому, що вона багатогранна по своїй суті і впливу і, незалежно від віку, статі та фізичної підготовленості займаються, представляє найбільш широкі можливості для самореалізації студентів через спортивну діяльність.

В даний час, незважаючи на те що чинною програмою з фізвиховання у ВНЗ передбачений іспит з фізкультури, теоретичні питання по ряду видів спорту (в тому числі і з легкої атлетики) стосовно до вузам не фізкультурного профілю недостатньо висвітлені в літературі. Разом з тим досвід роботи з фізвиховання у ВНЗ показав, що набуття студентами основних теоретичних знань, поряд з освоєнням практичного матеріалу з обраної спеціалізації, формує свідоме й активне ставлення студентів до навчально-тренувального процесу, що дозволяє підвищити результат їх спортивної діяльності.

При свідомому побудові та проведенні занять кожен студент здатний вникнути в суть виконуваних ним дій. Виразне розуміння легкоатлетами завдань тренування, її характеру, засобів і методів дає можливість успішно навчати їх техніці, тактиці, ефективно розвивати психічні та фізичні якості, підвищувати функціональні можливості організму.

Постачаючи студентів знаннями теоретичних основ з легкої атлетики, ми, з одного боку, підвищуємо рівень їхньої освіченості по обраної спортивної спеціалізації та сприяємо підготовці до іспиту, з іншого боку, формуємо свідоме й активне ставлення студентів до процесу фізвиховання і підвищуємо його ефективність.